Vrei să știi cum să-ți planifici articole pe blog pentru câteva luni în avans? Hai să-ți arăt ce am făcut eu și funcționează de minune. Găsești mai jos toți pașii necesari despre cum să-ți planifici articole pe blog pentru următoarele 6 luni.
Una dintre cele mai importante rezoluții pentru anul 2018 este să fiu mai organizată și asta în special pentru mutarea mea în Anglia care se va întâmpla în Martie. Așa că, am căutat tot felul de idei de organizare, m-am gândit și am luat ce-a fost bun din anii trecuți de blogging și am ajuns la o concluzie. O concluzie pe care am pus-o în lucru și deja funcționează de ceva timp. Pot să-ți spun deja că funcționează de minune și că sunt foarte mulțumită cu această organizare.
Hai să-ți spun mai exact ce am schimbat și ce am făcut ca să pot planifica articolele pentru 3 luni înainte. În momentul acesta am articole scrie pe 3 luni înainte. Continui să planific și alte articole pentru următoarele 3 luni și vreau să ajung la cele 6 luni planificate în avans.
Alegeți tema sau categoriile pe care dorești să scrii pe blogul tău
E mult mai ușor dacă începi cu un punct de pornire. Așa cum observi pe blogul meu, am ales 3 subiecte principale, adică 3 categorii principale – Skin, Beauty, Pharma. Iar opțional sau periodic voi publica și articole pe categoria Life. Pentru început, mi-am propus să încerc planificarea pentru 4 Categorii. Totuși a 4-a este pe ultimul loc pentru că pot să scriu oricând câte un articol ca să-l public în această categorie, spre exemplu, acest articol.
Dacă vrei să-ți mărești numărul de citiri, poți studia Analytics ca să vezi ce categorie sau ce articole sunt cele mai citite. Astfel îți poți prioritiza categoriile sau chiar elimina unele categorii. La mine, cea mai citită categorie este Pharma – evident este domeniul meu, și apoi Skincare.
Alege câte articole vrei să publici pe săptămână
Socotește bine și gândește-te câte articole poți publica pe săptămână pe categoria principală, sau chiar pe categoriile principale. Spre exemplu, cum la mine categoria principală este Pharma și apoi Skincare. Pe aceste categorii îmi ia cel mai mult timp să scriu un articol. Uneori scriu două-trei zile la un articol sau efectiv 6-8 ore dintr-o zi. Dacă mai adaug și imagini, timpul de lucru este și mai mare. Analizând cât timp am nevoie pentru a scrie articolele cele mai importante, mi-am făcut un plan, tot așa cu prioritizări.
E mai sigur să publici un articol pentru categoria sau categoriile principale pe săptămână și să ai articol în fiecare săptămână, decât să ai articole pe 10 subiecte și apoi să cedezi la scriere. Planificarea și alegerea numărului de postări încearcă să le faci cât mai realiste.
Eu am ales să public câte un articol/categoriile principale/săptămână și opțional la două săptămâni pe celelalte categorii. Mai exact 3 articole, câte 1 articole pe Pharma, Skin și Beauty, opțional 1 articol pe Life unde intră și cele pentru clipurile de pe Youtube.
Alege calendarul de publicare pentru articole
După ce am ales categoria sau categoriile principale și numărul de articole pe care vreau să le public pe săptămână, am ales zilele în care vreau să le public. Aici m-am gândit în primul când în ce zile sunt citite cel mai bine articolul pe o anumită categorie. Apoi m-am gândit în ce zile pot scrie articolul pentru fiecare categorie. Iar la urmă, am ajuns la concluzia să merg pe ziua în care este cea mai citită o anumită categorie. Nu am avut prea multe date exacte, dar după câțiva ani de blogging, știu ce e plăcut de cititori și când le place să citească.
Astfel pentru mine, planificarea este așa:
- luni – Life (opțional)
- miercuri – Beauty
- vineri – Skincare
- sâmbătă – Video (opțional)
- duminică – Pharma.
Alege ce subiecte sunt cele mai citite
Acum că am terminat cu alegerea zilelor, trecem direct la treabă. Vezi care sunt cele mai citite articole pe blog și ce așteptări au cititorii. Ce caută cititorii și care sunt subiectele cele mai căutate. Spre exemplu la mine, pacienții ajung la mine pe blog pentru că vor să afle în general sfaturi pe care le-ar cere unui farmacist. Dacă te pricepi la make-up, poate tutorialele de machiaj sau review-urile de produse sunt cele mai căutate. Vezi ce caută cititorii și dezvoltă acel subiect.
În jurul acestor subiecte căutate, poți să-ți faci câteva subcategorii de subiecte, să le zic așa. Dacă scrii despre diete și asta place cititorilor, încearcă să incluzi rețete ușoare de preparat, mese slabe in calorii. Poți să încerci și cu subiecte noi ca să vezi dacă sunt pe placul cititorilor sau nu.
Tot aici, poți scrie articole în avans, ca și text pentru evenimentele importante ale anului. Articole bazate pe istoricul blogului, urmând să adaugi (opțional) câteva oferte sau alte noutăți la momentul respectiv. Aici mă refer la Valentines Day, Anul nou, Black Friday, 8 Martie.
Folosește un calendar
După ce am stabilit categoriile, zilele și numărul de articole pe care urmează să le public, mi-am instalat un calendar virtual pentru blog, dar folosesc și semne pe calendarul din agenda. Astfel pot observa mai ușor până unde am ajuns cu planificarea și pe ce zile am articole deja scrie și unde trebuie să scriu.
Pentru că folosesc WordPress, ca și calendar editorial virtual folosesc PublichPress. Acea unealtă pe care o găsești de instalat doar dacă ești pe WordPress. Totuși, folosesc și calendarul fizic și această metodă am mai folosit-o acum doi ani și m-a ajutat enorm cu organizarea articolelor.
Începe să scrii
Începe să scrii! Este crucial să începi deja să scrii, să ai câteva articole scrie în avans pentru a putea începe planificarea. Chiar în acest moment, am vreo 4 sau 5 articole scrie în general, urmând să le adaug imaginile și să le aranjez frumos. Abia apoi le voi planifica.
Dacă tot suntem la scris, trebuie să mărturisesc că în ultimele luni din 2017 am fost cam neglijentă și nu am citit articolele în Previzualizare înainte să le public. Am avut multe greșeli de scriere sau de exprimare, și la unele încă trebuie să le verific din nou.
Pregătește un stoc de imagini
Atunci când prinzi momentul și ai lumina perfectă, natura artistică trează și tot ce-ți mai trebuie ție, fă poze! Este super important să ai un stoc de imagini în funcție de subiectele pe care le folosești pe blog. Dacă faci review-uri de produse, poți să-ți pregătești toate imaginile dinainte. Iar dacă trebuie să inserezi și o imagine cu produsul în acțiune, o poți adăuga la momentul respectiv sau înainte de a-l planifica.
Amintește-ți de câte ori ai avut o idee genială și ai vrut să scri textul dar nu ai avut imaginile. Iar dacă ești ca și mine, când fac un review, nu-l pot face dacă nu am și imaginile în fața mea. Eu mi-am pregătit un stoc mare de imagini, pe care le-am și editat și urmează să scriu despre ele. Mi-a luat o zi întreagă să fac pozele, efectiv o zi de Duminică. Apoi am editat pe ele vreo două săptămâni, dar acum am imagini pentru aproximativ 50 de articole.
Sper că ți-a fost folositor acest articol despre cum să-ți planifici articole pe blog și te rog să-l distribui pe orice grup dorești tu. Eu te ajut pe tine, ajută și tu mai departe. Spor la scris și planificat și apoi bucură-te de timp liber.
Alte articole utile pentru bloggeri:
- 10 lucruri despre blogging înainte să-ți faci un blog
- 5 moduri de susținere între bloggeri
- De la Blogspot la WordPress – prima impresie